Maturzyści 2022
Zmiany na egzaminach maturalnych z matematyki w 2022 r.
Z uwagi na trwającą pandemię COVID-19 na egzaminach maturalnych z
matematyki w 2022 r. wprowadzone zostaną zmiany wynikające z Rozporządzenia
Ministra Edukacji i Nauki z 16 grudnia 2020 r. zmieniającego
rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego
ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z
zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Zmiany na egzaminie maturalnym z matematyki na poziomie podstawowym (przedmiot obowiązkowy)
- Okrojone wymagania egzaminacyjne: ograniczony zakres wymagań podstawy programowej.
- Zmniejszona liczba zadań otwartych: 7 zadań otwartych.
- Zmniejszona liczba punktów: maksymalnie 45 punktów, w tym: 28 punktów za zadania zamknięte i 17 punktów za zadania otwarte.
Zmiany na egzaminie maturalnym z matematyki na poziomie rozszerzonym (przedmiot dodatkowy)
- Okrojone wymagania egzaminacyjne: ograniczony zakres wymagań podstawy programowej.
- Przystąpienie do egzaminu z jednego przedmiotu dodatkowego na poziomie rozszerzonym jest obowiązkowe.
W 2022 roku zadania egzaminacyjne na egzaminie maturalnym będą sprawdzały wiadomości i umiejętności określone w wymaganiach egzaminacyjnych
z grudnia 2020 r. (zob. załącznik poniżej), a nie jak w ubiegłych
latach w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia
ogólnego. Obowiązują aneksy do informatorów opublikowane w grudniu 2020
r. i dostępne na stronie internetowej CKE.
Przystąpienie do egzaminu z jednego przedmiotu dodatkowego na poziomie rozszerzonym
będzie obowiązkowe (to zmiana w stosunku do 2021 r.). Każdy maturzysta
będzie mógł przystąpić dodatkowo do egzaminu z nie więcej niż 5
kolejnych przedmiotów dodatkowych.
Będzie można zmienić złożoną wcześniej deklarację maturalną.
III etap edukacyjny
Ogólne wymagania egzaminacyjne
I. Wykorzystanie i tworzenie informacji.
Zdający interpretuje i tworzy teksty o charakterze matematycznym, używa języka matema-
tycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników.
II. Wykorzystywanie i interpretowanie reprezentacji.
Zdający używa prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych, interpretuje pojęcia
matematyczne i operuje obiektami matematycznymi.
III. Modelowanie matematyczne.
Zdający dobiera model matematyczny do prostej sytuacji, buduje model matematyczny danej
sytuacji.
IV. Użycie i tworzenie strategii.
Zdający stosuje strategię jasno wynikającą z treści zadania, tworzy strategię rozwiązania pro-
blemu.
V. Rozumowanie i argumentacja.
Zdający prowadzi proste rozumowania, podaje argumenty uzasadniające poprawność rozumo-
wania.
Szczegółowe wymagania egzaminacyjne
1. Liczby wymierne dodatnie. Zdający:
1) dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby wymierne zapisane w postaci ułamków zwyk-
łych lub rozwinięć dziesiętnych skończonych zgodnie z własną strategią obliczeń (także
z wykorzystaniem kalkulatora);
2) zamienia ułamki zwykłe na ułamki dziesiętne (także okresowe), zamienia ułamki
dziesiętne skończone na ułamki zwykłe;
3) zaokrągla rozwinięcia dziesiętne liczb; Strona 15 z 224
4) oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych zawierających ułamki
zwykłe i dziesiętne;
5) szacuje wartości wyrażeń arytmetycznych;
6) stosuje obliczenia na liczbach wymiernych do rozwiązywania problemów w kontekście
praktycznym.
2. Liczby wymierne (dodatnie i niedodatnie). Zdający:
1) interpretuje liczby wymierne na osi liczbowej. Oblicza odległość między dwiema
liczbami na osi liczbowej;
2) wskazuje na osi liczbowej zbiór liczb spełniających warunek typu: x≥3, x<5;
3) dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby wymierne;
4) oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych zawierających liczby
wymierne.
3. Potęgi. Zdający:
1) oblicza potęgi liczb wymiernych o wykładnikach naturalnych;
2) zapisuje w postaci jednej potęgi: iloczyny i ilorazy potęg o takich samych podstawach,
iloczyny i ilorazy potęg o takich samych wykładnikach oraz potęgę potęgi (przy wy-
kładnikach naturalnych);
3) porównuje potęgi o różnych wykładnikach naturalnych i takich samych podstawach oraz
porównuje potęgi o takich samych wykładnikach naturalnych i różnych dodatnich
podstawach;
4) zamienia potęgi o wykładnikach całkowitych ujemnych na odpowiednie potęgi o wy-
kładnikach naturalnych.
4. Pierwiastki. Zdający:
1) oblicza wartości pierwiastków drugiego i trzeciego stopnia z liczb, które są odpowiednio
kwadratami lub sześcianami liczb wymiernych;
2) wyłącza czynnik przed znak pierwiastka oraz włącza czynnik pod znak pierwiastka;
3) mnoży i dzieli pierwiastki drugiego stopnia;
4) mnoży i dzieli pierwiastki trzeciego stopnia.
5. Procenty. Zdający:
1) przedstawia część pewnej wielkości jako procent tej wielkości i odwrotnie;
2) oblicza procent danej liczby;
3) oblicza liczbę na podstawie danego jej procentu; Strona 16 z 224
4) stosuje obliczenia procentowe do rozwiązywania problemów w kontekście praktycz-
nym, np. oblicza ceny po podwyżce lub obniżce o dany procent, wykonuje obliczenia
związane z VAT, oblicza odsetki dla lokaty rocznej.
6. Wyrażenia algebraiczne. Zdający:
1) opisuje za pomocą wyrażeń algebraicznych związki między różnymi wielkościami;
2) oblicza wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych;
3) redukuje wyrazy podobne w sumie algebraicznej;
4) dodaje i odejmuje sumy algebraiczne;
5) mnoży jednomiany, mnoży sumę algebraiczną przez jednomian oraz, w nietrudnych
przykładach, mnoży sumy algebraiczne;
6) wyłącza wspólny czynnik z wyrazów sumy algebraicznej poza nawias;
7) wyznacza wskazaną wielkość z podanych wzorów, w tym geometrycznych i fizycznych.
7. Równania. Zdający:
1) zapisuje związki między wielkościami za pomocą równania pierwszego stopnia z jedną
niewiadomą, w tym związki między wielkościami wprost proporcjonalnymi i odwrotnie
proporcjonalnymi;
2) sprawdza, czy dana liczba spełnia równanie stopnia pierwszego z jedną niewiadomą;
3) rozwiązuje równania stopnia pierwszego z jedną niewiadomą;
4) zapisuje związki między nieznanymi wielkościami za pomocą układu dwóch równań
pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi;
5) sprawdza, czy dana para liczb spełnia układ dwóch równań stopnia pierwszego
z dwiema niewiadomymi;
6) rozwiązuje układy równań stopnia pierwszego z dwiema niewiadomymi;
7) za pomocą równań lub układów równań opisuje i rozwiązuje zadania osadzone
w kontekście praktycznym.
8. Wykresy funkcji. Zdający:
1) zaznacza w układzie współrzędnych na płaszczyźnie punkty o danych współrzędnych;
2) odczytuje współrzędne danych punktów;
3) odczytuje z wykresu funkcji: wartość funkcji dla danego argumentu, argumenty dla
danej wartości funkcji, dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartości dodatnie, dla
jakich ujemne, a dla jakich zero; Strona 17 z 224
4) odczytuje i interpretuje informacje przedstawione za pomocą wykresów funkcji (w tym
wykresów opisujących zjawiska występujące w przyrodzie, gospodarce, życiu codzien-
nym);
5) oblicza wartości funkcji podanych nieskomplikowanym wzorem i zaznacza punkty
należące do jej wykresu.
9. Statystyka opisowa i wprowadzenie do rachunku prawdopodobieństwa. Zdający:
1) interpretuje dane przedstawione za pomocą tabel, diagramów słupkowych i kołowych,
wykresów;
2) wyszukuje, selekcjonuje i porządkuje informacje z dostępnych źródeł;
3) wyznacza średnią arytmetyczną i medianę zestawu danych;
4) analizuje proste doświadczenia losowe (np. rzut kostką, rzut monetą, wyciąganie losu)
i określa prawdopodobieństwa najprostszych zdarzeń w tych doświadczeniach
(prawdopodobieństwo wypadnięcia orła w rzucie monetą, dwójki lub szóstki w rzucie
kostką, itp.).
10. Figury płaskie. Zdający:
1) korzysta ze związków między kątami utworzonymi przez prostą przecinającą dwie
proste równoległe;
2) rozpoznaje wzajemne położenie prostej i okręgu, rozpoznaje styczną do okręgu;
3) korzysta z faktu, że styczna do okręgu jest prostopadła do promienia poprowadzonego
do punktu styczności;
4) rozpoznaje kąty środkowe;
5) oblicza długość okręgu i łuku okręgu;
6) oblicza pole koła, wycinka kołowego;
7) stosuje twierdzenie Pitagorasa;
8) korzysta z własności kątów i przekątnych w prostokątach, równoległobokach, rombach
i w trapezach;
9) oblicza pola i obwody trójkątów i czworokątów;
10) oblicza wymiary wielokąta powiększonego lub pomniejszonego w danej skali;
11) oblicza stosunek pól wielokątów podobnych;
12) rozpoznaje wielokąty przystające i podobne;
13) stosuje cechy przystawania trójkątów;
14) korzysta z własności trójkątów prostokątnych podobnych; Strona 18 z 224
15) rozpoznaje pary figur symetrycznych względem prostej i względem punktu. Rysuje pary
figur symetrycznych;
16) rozpoznaje figury, które mają oś symetrii, i figury, które mają środek symetrii. Wskazuje
oś symetrii i środek symetrii figury;
17) rozpoznaje symetralną odcinka i dwusieczną kąta;
18) konstruuje okrąg opisany na trójkącie oraz okrąg wpisany w trójkąt;
19) rozpoznaje wielokąty foremne i korzysta z ich podstawowych własności.
11. Bryły. Zdający:
1) rozpoznaje graniastosłupy i ostrosłupy prawidłowe;
2) oblicza pole powierzchni i objętość graniastosłupa prostego i ostrosłupa.
IV etap edukacyjny (poziom podstawowy i rozszerzony)
Ogólne wymagania egzaminacyjne
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY
I. Wykorzystanie i tworzenie informacji.
Zdający interpretuje tekst matematyczny. Po
rozwiązaniu zadania interpretuje otrzymany
wynik.
Zdający używa języka matematycznego do opisu
rozumowania i uzyskanych wyników.
II. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji.
Zdający używa prostych, dobrze znanych
obiektów matematycznych.
Zdający rozumie i interpretuje pojęcia matema-
tyczne oraz operuje obiektami matematycznymi.
III. Modelowanie matematyczne.
Zdający dobiera model matematyczny do
prostej sytuacji i krytycznie ocenia trafność
modelu.
Zdający buduje model matematyczny danej
sytuacji, uwzględniając ograniczenia i zastrze-
żenia.
IV. Użycie i tworzenie strategii.
Zdający stosuje strategię, która jasno wynika
z treści zadania.
Zdający tworzy strategię rozwiązania problemu.
V. Rozumowanie i argumentacja.
Zdający prowadzi proste rozumowanie,
składające się z niewielkiej liczby kroków.
Zdający tworzy łańcuch argumentów i uzasadnia
jego poprawność.
Strona 19 z 224
Szczegółowe wymagania egzaminacyjne
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY
1. Liczby rzeczywiste. Zdający:
1) przedstawia liczby rzeczywiste w róż-
nych postaciach (np. ułamka zwykłego,
ułamka dziesiętnego okresowego, z uży-
ciem symboli pierwiastków, potęg);
2) oblicza wartości wyrażeń arytmetycz-
nych (wymiernych);
3) posługuje się w obliczeniach pierwiast-
kami dowolnego stopnia i stosuje prawa
działań na pierwiastkach;
4) oblicza potęgi o wykładnikach wymier-
nych i stosuje prawa działań na potęgach
o wykładnikach wymiernych;
5) wykorzystuje podstawowe własności
potęg;
6) wykorzystuje definicję logarytmu i
stosuje w obliczeniach wzory na
logarytm iloczynu, logarytm ilorazu i
logarytm potęgi o wykładniku
naturalnym;
7) posługuje się pojęciem przedziału liczbo-
wego, zaznacza przedziały na osi
liczbowej;
8) wykonuje obliczenia procentowe, oblicza
podatki, zysk z lokat (również złożonych
na procent składany i na okres krótszy
niż rok).
spełnia wymagania określone dla poziomu pod-
stawowego, a ponadto:
1) wykorzystuje pojęcie wartości bezwzględ-
nej i jej interpretację geometryczną, za-
znacza na osi liczbowej zbiory opisane za
pomocą równań i nierówności typu:
|𝑥−𝑎| =𝑏, |𝑥−𝑎| <𝑏, |𝑥−𝑎|≥𝑏;
2) stosuje w obliczeniach wzór na logarytm
potęgi oraz wzór na zamianę podstawy
logarytmu.
Strona 20 z 224
2. Wyrażenia algebraiczne. Zdający:
1) używa wzorów skróconego mnożenia na
(a ±b)2 oraz a2 – b2.
spełnia wymagania określone dla poziomu pod-
stawowego, a ponadto:
1) używa wzorów skróconego mnożenia na
(a±b)3 oraz a3±b3;
2) dzieli wielomiany przez dwumian ax + b;
3) rozkłada wielomian na czynniki, stosując
wzory skróconego mnożenia lub wyłącza-
jąc wspólny czynnik przed nawias;
4) dodaje, odejmuje i mnoży wielomiany;
5) wyznacza dziedzinę prostego wyrażenia
wymiernego z jedną zmienną, w którym
w mianowniku występują tylko wyrażenia
dające się łatwo sprowadzić do iloczynu
wielomianów liniowych i kwadratowych;
6) dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli wyra-
żenia wymierne; rozszerza i (w łatwych
przykładach) skraca wyrażenia wymierne.
3. Równania i nierówności. Zdający:
1) sprawdza, czy dana liczba rzeczywista
jest rozwiązaniem równania lub nierów-
ności;
2) wykorzystuje interpretację geometryczną
układu równań pierwszego stopnia
z dwiema niewiadomymi;
3) rozwiązuje nierówności pierwszego sto-
pnia z jedną niewiadomą;
4) rozwiązuje równania kwadratowe z jedną
niewiadomą;
5) rozwiązuje nierówności kwadratowe
z je dną niewiadomą;
spełnia wymagania określone dla poziomu
podstawowego, a ponadto:
1) stosuje wzory Viète’a;
2) rozwiązuje równania i nierówności linio-
we i kwadratowe z parametrem;
3) rozwiązuje układy równań, prowadzące
do równań kwadratowych;
4) stosuje twierdzenie o reszcie z dzielenia
wielomianu przez dwumian x – a;
5) stosuje twierdzenie o pierwiastkach wy-
miernych wielomianu o współczynnikach
całkowitych; Strona 21 z 224
6) korzysta z własności iloczynu przy roz-
wiązywaniu równań typu
x(x + 1)(x – 7) = 0;
7) rozwiązuje proste równania wymierne,
prowadzące do równań liniowych
lub kwadratowych, np.
23
1
x
x, xx
x21 .
6) rozwiązuje łatwe nierówności wielomia-
nowe;
7) rozwiązuje proste nierówności wymierne
typu: 23
1
x
x,xx
x
x
x
4
2
16
3 22
x
x
x
x
45
31
74
23
;
8) rozwiązuje równania i nierówności
z wartością bezwzględną, o poziomie
trudności nie wyższym, niż:
|| x + 1| – 2| = 3, |x + 3|+|x – 5|>12.
4. Funkcje. Zdający:
1) określa funkcje za pomocą wzoru, tabeli,
wykresu, opisu słownego;
2) oblicza ze wzoru wartość funkcji dla da-
nego argumentu. Posługuje się poznany-
mi metodami rozwiązywania równań do
obliczenia, dla jakiego argumentu
funkcja przyjmuje daną wartość;
3) odczytuje z wykresu własności funkcji
(dziedzinę, zbiór wartości, miejsca
zerowe, maksymalne przedziały, w któ-
rych funkcja maleje, rośnie, ma stały
znak; punkty, w których funkcja
przyjmuje w podanym przedziale
wartość największą lub najmniejszą);
4) na podstawie wykresu funkcji y = f(x)
szkicuje wykresy funkcji y = f(x + a),
y = f(x) + a, y = –f(x), y = f(–x);
5) rysuje wykres funkcji liniowej,
korzystając z jej wzoru;
spełnia wymagania określone dla poziomu pod-
stawowego, a ponadto:
1) na podstawie wykresu funkcji y = f(x)
szkicuje wykresy funkcji y = |f(x)|,
y = c·f(x), y = f(cx);
2) szkicuje wykres funkcji określonej w róż-
nych przedziałach różnymi wzorami; od-
czytuje własności takiej funkcji z wy-
kresu.
Strona 22 z 224
6) wyznacza wzór funkcji liniowej na pod-
stawie informacji o funkcji lub o jej wy-
kresie;
7) interpretuje współczynniki występujące
we wzorze funkcji liniowej;
8) szkicuje wykres funkcji kwadratowej,
korzystając z jej wzoru;
9) wyznacza wzór funkcji kwadratowej na
podstawie pewnych informacji o tej
funkcji lub o jej wykresie;
10) interpretuje współczynniki występujące
we wzorze funkcji kwadratowej w
postaci kanonicznej, w postaci ogólnej
i w postaci iloczynowej (o ile istnieje);
11) wykorzystuje własności funkcji liniowej
i kwadratowej do interpretacji zagadnień
geometrycznych, fizycznych itp. (także
osadzonych w kontekście praktycznym).
5. Ciągi. Zdający:
1) wyznacza wyrazy ciągu określonego
wzorem ogólnym;
2) bada, czy dany ciąg jest arytmetyczny
lub geometryczny;
3) stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę
n początkowych wyrazów ciągu arytme-
tycznego;
4) stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę
n początkowych wyrazów ciągu geome-
trycznego.
spełnia wymagania określone dla poziomu
podstawowego, a ponadto:
1) oblicza granice ciągów, korzystając
z granic ciągów typu 1/n, 1/n2 oraz
z twierdzeń o działaniach na granicach
ciągów;
2) rozpoznaje szeregi geometryczne zbieżne
i oblicza ich sumy.
Strona 23 z 224
6. Trygonometria. Zdający:
1) wykorzystuje definicje i wyznacza war-
tości funkcji sinus, cosinus i tangens
kątów o miarach od 0° do 180°;
2) oblicza miarę kąta ostrego, dla której
funkcja trygonometryczna przyjmuje
daną wartość (miarę dokładną);
3) stosuje proste zależności między
funkcjami trygonometrycznymi: 1cossin 22
, tg
cos
sin oraz cos)90sin(
;
4) znając wartość jednej z funkcji: sinus
lub cosinus, wyznacza wartości pozo-
stałych funkcji tego samego kąta
ostrego.
spełnia wymagania określone dla poziomu
podstawowego, a ponadto:
1) stosuje miarę łukową, zamienia miarę
łukową kąta na stopniową i odwrotnie;
2) wykorzystuje definicje i wyznacza war-
tości funkcji sinus, cosinus i tangens
dowolnego kąta o mierze wyrażonej w
stopniach lub radianach (przez sprowa-
dzenie do przypadku kąta ostrego);
3) wykorzystuje okresowość funkcji
trygonometrycznych;
4) posługuje się wykresami funkcji trygo no-
metrycznych;
5) stosuje wzory na sinus i cosinus sumy
i różnicy kątów, sumę i różnicę sinusów
i cosinusów kątów;
6) rozwiązuje równania trygonometryczne
typu sin2x = ½, sin2x + cosx = 1,
sinx + cosx =1.
7. Planimetria. Zdający:
1) stosuje zależności między kątem środko-
wym i kątem wpisanym;
2) korzysta z własności stycznej do okręgu;
3) rozpoznaje trójkąty podobne i wyko-
rzystuje cechy podobieństwa trójkątów;
4) korzysta z własności funkcji trygonome-
trycznych w łatwych obliczeniach geo-
metrycznych, w tym ze wzoru na pole
trójkąta ostrokątnego o danych dwóch
bokach i kącie między nimi.
spełnia wymagania określone dla poziomu
podstawowego, a ponadto:
1) stosuje twierdzenia charakteryzujące
czworokąty wpisane w okrąg i czwo-
rokąty opisane na okręgu;
2) stosuje twierdzenie Talesa i twierdzenie
odwrotne do twierdzenia Talesa do obli-
czania długości odcinków i ustalania
równoległości prostych;
Czego nie będzie na maturze z matematyki 2022 poziom podstawowy
- brak zadań z potęg w kontekście fizycznym, chemicznym itp.
- brak błędu bezwzględnego i względnego przybliżenia,
- brak równań typu ,
- brak wyznaczania max i min f. kwadratowej w przedziale domkniętym,
- brak wykresów funkcji ,
- brak wykresów funkcji wykładniczych dla różnych podstaw,
- brak f. wykładniczych w kontekście zjawisk fizycznych, chemicznych itp.
- brak przybliżania wartości f. trygonometrycznych (tablice trygonometryczne),
- brak własności okręgów stycznych,
- brak cech podobieństwa trójkątów w kontekście praktycznym (UWAGA! - samo podobieństwo zostaje, usunięto tylko kontekst praktyczny),
- brak kątów w ostrosłupach,
- brak brył obrotowych (walec, stożek, kula ),
- brak kątów pomiędzy ścianami w graniastosłupach i ostrosłupach,
- brak określania jaką figurą jest przekrój prostopadłościanu płaszczyzną,
- brak średniej ważonej
- brak odchylenia standardowego
MATURZYŚCI 2021

ZACHĘCAM TEGOROCZNYCH MATURZYSTÓW DO SKORZYSTANIA Z JESZCZE JEDNEJ SZANSY POWTÓRZENIA ZAGADNIEŃ, KTÓRE MOGĄ WYSTĄPIĆ NA MATURZE W MAJU.
JERZY PANZ
PAN DARIUSZ KULMA PISZE NA SWOJEJ STRONIE:
Skoro tu jesteś, to zapewne czeka Cię matura z matematyki.
Dobrze trafiłeś/łaś, jeśli szukasz sposobu na skuteczną powtórkę do matury.
Zapraszam Cię do udziału w wyjątkowych wydarzeniach, jedynych takich w Polsce - Maturalnych Maratonach Matematycznych. Maratony organizuję już od czterech lat i w każdym sezonie po kilka edycji na obu poziomach.
Dzięki nim do matury przygotowywały się już razem ze mną tysiące maturzystów. Ty też możesz dołączyć do tego grona.
Tutaj link na stronę: KLIKNIJ
Informacja dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 17lutego 2021r.dotycząca testu diagnostycznego w zakresie poziomu przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego(tzw. próbnego egzaminu maturalnego)
Każdy uczeń, który przyjdzie do szkoły na próbną maturę ma obowiązek złożyć oświadczenie o swoim zdrowiu i informacji o zdrowiu członków rodziny z którymi zamieszkuje.
Każdy przynosi swoje materiały piśmiennicze, swoje przyrządy kreślarskie i kalkulator oraz wodę.
Nie należy przynosić ze sobą rzeczy zbędnych.
Nie wolno przekazywać innym uczestnikom egzaminu żadnych przedmiotów.
Na teren szkoły wchodzi tylko uczesnik egzaminu bez osób towarzyszących w maseczce. Po wejściu do sali uczeń może zdjąć maseczkę. Wychodząc do toalety i po ukończeniu egzaminu należy założyć maseczkę.
Wszyskie materiały pomagające Wam w przygotowaniu się do egzaminów znajdziecie na stronie:
Każdy przynosi swoje materiały piśmiennicze, swoje przyrządy kreślarskie i kalkulator oraz wodę.
Nie należy przynosić ze sobą rzeczy zbędnych.
Nie wolno przekazywać innym uczestnikom egzaminu żadnych przedmiotów.
Na teren szkoły wchodzi tylko uczesnik egzaminu bez osób towarzyszących w maseczce. Po wejściu do sali uczeń może zdjąć maseczkę. Wychodząc do toalety i po ukończeniu egzaminu należy założyć maseczkę.
Wszyskie materiały pomagające Wam w przygotowaniu się do egzaminów znajdziecie na stronie:
UWAGA!
Praca klasowa P3 z matematyki odbędzie się w poniedziałek 22 lutego o godzinie 10-tej do 12-tej.
Praca klasowa P3 z matematyki odbędzie się w poniedziałek 22 lutego o godzinie 10-tej do 12-tej.
Próbna matura 2021: Kiedy się odbędzie? Terminy CKE. Egzamin odbędzie się w szkołach. Harmonogram próbnej matury 2021
Próbna matura 2021 rozpocznie się 3 marca. Szkoły będą przeprowadzać ją do 16 marca włącznie. Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała szczegółowy harmonogram. Na czas próbnych egzaminów maturzyści znów będą mogli zasiąść w szkolnych ławkach. - Egzaminy odbędą się w szkołach przy zachowaniu takich samych zasad reżimu sanitarnego, jakie obowiązywały przy organizacji ubiegłorocznej matury - zapowiada dr Marcin Smolik, dyrektor CKE.
Próbna matura 2021: Kiedy się odbędzie?
Próbna matura 2021 odbędzie się między 3 a 16 marca. Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosiła właśnie harmonogram przeprowadzenia tych egzaminów. Szkoły będą mogły przeprowadzić ją ze wszystkich przedmiotów, które w maju będą zdawać ich podopieczni.
Matura próbna 2021. Gdzie i kiedy się odbędzie?
Tradycyjnie maraton rozpocznie egzamin języka polskiego na poziomie podstawowym. Rozpocznie się 3 marca o godz. 9. O godz. 14 zainteresowani będą mogli napisać test z języka łacińskiego i kultury antycznej na poziomie rozszerzonym oraz z języka mniejszości narodowych (poziom podstawowy). W czwartek rano, 4 marca, młodzież zmierzy się natomiast z maturą z matematyki (poziom podstawowy), a po południu - z historią muzyki (poziom rozszerzony) i filozofią (poziom rozszerzony). W piątek, 5 marca, maturzyści przystąpią najpierw do próbnego egzaminu z języka angielskiego (poziom podstawowy), a o godz. 14 - z historii sztuki (poziom rozszerzony) i języka kaszubskiego (poziom rozszerzony).
Jak zapowiedział wczoraj dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, dr Marcin Smolik, próbne matury będą odbywały się w szkołach przy zachowaniu takich samych zasad reżimu sanitarnego, jakie obowiązywały przy organizacji ubiegłorocznego egzaminu. Dopuszca to jedno z podpisanych wcześniej rozporządzeń.
Matura 2021. Jak będzie wyglądał egzamin?
Zgodnie z ogłoszonymi wcześniej założeniami zakres wiedzy wymaganej na tegorocznej maturze będzie mniejszy. Został okrojony o ok. 20-30 procent. Poza tym nie będzie obowiązku zapisywania się na jeden z egzaminów dodatkowych (na poziomie rozszerzonym). W poprzednich latach absolwent musiał zdecydować się na jeden z takich egzaminów – chociaż nie obowiązywał próg zdawalności. W tym roku maturzyści nie będą także zdawać matur ustnych.
Harmonogram próbnej matury 2021
Matura próbna 2021. Gdzie i kiedy się odbędzie?
Tradycyjnie maraton rozpocznie egzamin języka polskiego na poziomie podstawowym. Rozpocznie się 3 marca o godz. 9. O godz. 14 zainteresowani będą mogli napisać test z języka łacińskiego i kultury antycznej na poziomie rozszerzonym oraz z języka mniejszości narodowych (poziom podstawowy). W czwartek rano, 4 marca, młodzież zmierzy się natomiast z maturą z matematyki (poziom podstawowy), a po południu - z historią muzyki (poziom rozszerzony) i filozofią (poziom rozszerzony). W piątek, 5 marca, maturzyści przystąpią najpierw do próbnego egzaminu z języka angielskiego (poziom podstawowy), a o godz. 14 - z historii sztuki (poziom rozszerzony) i języka kaszubskiego (poziom rozszerzony).
Jak zapowiedział wczoraj dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, dr Marcin Smolik, próbne matury będą odbywały się w szkołach przy zachowaniu takich samych zasad reżimu sanitarnego, jakie obowiązywały przy organizacji ubiegłorocznego egzaminu. Dopuszca to jedno z podpisanych wcześniej rozporządzeń.
Matura 2021. Jak będzie wyglądał egzamin?
Zgodnie z ogłoszonymi wcześniej założeniami zakres wiedzy wymaganej na tegorocznej maturze będzie mniejszy. Został okrojony o ok. 20-30 procent. Poza tym nie będzie obowiązku zapisywania się na jeden z egzaminów dodatkowych (na poziomie rozszerzonym). W poprzednich latach absolwent musiał zdecydować się na jeden z takich egzaminów – chociaż nie obowiązywał próg zdawalności. W tym roku maturzyści nie będą także zdawać matur ustnych.
Harmonogram próbnej matury 2021
• 3 marca, godz. 9 - język polski – poziom podstawowy
• 3 marca, godz. 14 - język łaciński i kultura antyczna (poziom rozszerzony), języki mniejszości narodowych (poziom podstawowy)
• 4 marca, godz. 9 - czwartek matematyka – poziom podstawowy,
• 4 marca, godz. 14 - historia muzyki, filozofia (poziom rozszerzony)
• 5 marca, godz. 9 - piątek język angielski – poziom podstawowy
• 5 marca, godz. 14 - historia sztuki, język kaszubski (poziom rozszerzony)
• 8 marca, godz. 9 - język angielski – poziom rozszerzony, język angielski – poziom dwujęzyczny
• 8 marca, godz. 14 - język francuski (poziom podstawowy), język hiszpański (poziom podstawowy), język niemiecki (poziom podstawowy), język rosyjski (poziom podstawowy), język włoski (poziom podstawowy)
• 3 marca, godz. 14 - język łaciński i kultura antyczna (poziom rozszerzony), języki mniejszości narodowych (poziom podstawowy)
• 4 marca, godz. 9 - czwartek matematyka – poziom podstawowy,
• 4 marca, godz. 14 - historia muzyki, filozofia (poziom rozszerzony)
• 5 marca, godz. 9 - piątek język angielski – poziom podstawowy
• 5 marca, godz. 14 - historia sztuki, język kaszubski (poziom rozszerzony)
• 8 marca, godz. 9 - język angielski – poziom rozszerzony, język angielski – poziom dwujęzyczny
• 8 marca, godz. 14 - język francuski (poziom podstawowy), język hiszpański (poziom podstawowy), język niemiecki (poziom podstawowy), język rosyjski (poziom podstawowy), język włoski (poziom podstawowy)
• 3 marca, godz. 14 - język łaciński i kultura antyczna (poziom rozszerzony), języki mniejszości narodowych (poziom podstawowy)
• 4 marca, godz. 9 - czwartek matematyka – poziom podstawowy,
• 4 marca, godz. 14 - historia muzyki, filozofia (poziom rozszerzony)
• 5 marca, godz. 9 - piątek język angielski – poziom podstawowy
• 5 marca, godz. 14 - historia sztuki, język kaszubski (poziom rozszerzony)
• 8 marca, godz. 9 - język angielski – poziom rozszerzony, język angielski – poziom dwujęzyczny
• 8 marca, godz. 14 - język francuski (poziom podstawowy), język hiszpański (poziom podstawowy), język niemiecki (poziom podstawowy), język rosyjski (poziom podstawowy), język włoski (poziom podstawowy)
• 3 marca, godz. 14 - język łaciński i kultura antyczna (poziom rozszerzony), języki mniejszości narodowych (poziom podstawowy)
• 4 marca, godz. 9 - czwartek matematyka – poziom podstawowy,
• 4 marca, godz. 14 - historia muzyki, filozofia (poziom rozszerzony)
• 5 marca, godz. 9 - piątek język angielski – poziom podstawowy
• 5 marca, godz. 14 - historia sztuki, język kaszubski (poziom rozszerzony)
• 8 marca, godz. 9 - język angielski – poziom rozszerzony, język angielski – poziom dwujęzyczny
• 8 marca, godz. 14 - język francuski (poziom podstawowy), język hiszpański (poziom podstawowy), język niemiecki (poziom podstawowy), język rosyjski (poziom podstawowy), język włoski (poziom podstawowy)
• 9 marca, godz. 9 -język polski – poziom rozszerzony,
• 9 marca, godz.14 - język francuski (poziom rozszerzony), język francuski (poziom rozszerzony), język rosyjski (poziom rozszerzony), język rosyjski (poziom dwujęzyczny), język włoski (poziom rozszerzony), język włoski (poziom dwujęzyczny)
• 10 marca, godz. 9 - matematyka poziom rozszerzony
• 10 marca, godz. 14 - język hiszpański (poziom rozszerzony), język hiszpański (poziom dwujęzyczny), język niemiecki (poziom rozszerzony), język niemiecki (poziom dwujęzyczny)
• 11 marca, godz. 9 - biologia – poziom rozszerzony,
• 11 marca, godz. 14 - informatyka – poziom rozszerzony
• 12 marca, godz. 9 - chemia – poziom rozszerzony,
• 12 marca, godz. 14 - wiedza o społeczeństwie (poziom rozszerzony)
• 15 marca, godz. 9 - historia – poziom rozszerzony
• 15 marca, godz. 14 - fizyka – poziom rozszerzony
• 16 marca, godz. 9 - geografia – poziom rozszerzony
• 16 marca, godz. 14 - języki mniejszości narodowych (poziom rozszerzony).
Formuła tegorocznych matur próbnych zależy od dyrektorów szkół
W naszej szkole tryb przeprowadzenia matury próbnej będzie zależał od rekomendacji związanej z pandemią. Jeżeli klasy trzecie wrócą od marca do szkół matura próbna odbędzie się w szkole. Jeśli nadal będzie obowiązywać nauka zdalna matura próbna odbędzie się online tak jak poprzednia matura próbna i prace klasowe.
• 9 marca, godz.14 - język francuski (poziom rozszerzony), język francuski (poziom rozszerzony), język rosyjski (poziom rozszerzony), język rosyjski (poziom dwujęzyczny), język włoski (poziom rozszerzony), język włoski (poziom dwujęzyczny)
• 10 marca, godz. 9 - matematyka poziom rozszerzony
• 10 marca, godz. 14 - język hiszpański (poziom rozszerzony), język hiszpański (poziom dwujęzyczny), język niemiecki (poziom rozszerzony), język niemiecki (poziom dwujęzyczny)
• 11 marca, godz. 9 - biologia – poziom rozszerzony,
• 11 marca, godz. 14 - informatyka – poziom rozszerzony
• 12 marca, godz. 9 - chemia – poziom rozszerzony,
• 12 marca, godz. 14 - wiedza o społeczeństwie (poziom rozszerzony)
• 15 marca, godz. 9 - historia – poziom rozszerzony
• 15 marca, godz. 14 - fizyka – poziom rozszerzony
• 16 marca, godz. 9 - geografia – poziom rozszerzony
• 16 marca, godz. 14 - języki mniejszości narodowych (poziom rozszerzony).
Formuła tegorocznych matur próbnych zależy od dyrektorów szkół
W naszej szkole tryb przeprowadzenia matury próbnej będzie zależał od rekomendacji związanej z pandemią. Jeżeli klasy trzecie wrócą od marca do szkół matura próbna odbędzie się w szkole. Jeśli nadal będzie obowiązywać nauka zdalna matura próbna odbędzie się online tak jak poprzednia matura próbna i prace klasowe.
• 9 marca, godz.14 - język francuski (poziom rozszerzony), język francuski (poziom rozszerzony), język rosyjski (poziom rozszerzony), język rosyjski (poziom dwujęzyczny), język włoski (poziom rozszerzony), język włoski (poziom dwujęzyczny)
• 10 marca, godz. 9 - matematyka poziom rozszerzony
• 10 marca, godz. 14 - język hiszpański (poziom rozszerzony), język hiszpański (poziom dwujęzyczny), język niemiecki (poziom rozszerzony), język niemiecki (poziom dwujęzyczny)
• 11 marca, godz. 9 - biologia – poziom rozszerzony,
• 11 marca, godz. 14 - informatyka – poziom rozszerzony
• 12 marca, godz. 9 - chemia – poziom rozszerzony,
• 12 marca, godz. 14 - wiedza o społeczeństwie (poziom rozszerzony)
• 15 marca, godz. 9 - historia – poziom rozszerzony
• 15 marca, godz. 14 - fizyka – poziom rozszerzony
• 16 marca, godz. 9 - geografia – poziom rozszerzony
• 16 marca, godz. 14 - języki mniejszości narodowych (poziom rozszerzony).
Formuła tegorocznych matur próbnych zależy od dyrektorów szkół
W naszej szkole tryb przeprowadzenia matury próbnej będzie zależał od rekomendacji związanej z pandemią. Jeżeli klasy trzecie wrócą od marca do szkół matura próbna odbędzie się w szkole. Jeśli nadal będzie obowiązywać nauka zdalna matura próbna odbędzie się online tak jak poprzednia matura próbna i prace klasowe.
• 9 marca, godz.14 - język francuski (poziom rozszerzony), język francuski (poziom rozszerzony), język rosyjski (poziom rozszerzony), język rosyjski (poziom dwujęzyczny), język włoski (poziom rozszerzony), język włoski (poziom dwujęzyczny)
• 10 marca, godz. 9 - matematyka poziom rozszerzony
• 10 marca, godz. 14 - język hiszpański (poziom rozszerzony), język hiszpański (poziom dwujęzyczny), język niemiecki (poziom rozszerzony), język niemiecki (poziom dwujęzyczny)
• 11 marca, godz. 9 - biologia – poziom rozszerzony,
• 11 marca, godz. 14 - informatyka – poziom rozszerzony
• 12 marca, godz. 9 - chemia – poziom rozszerzony,
• 12 marca, godz. 14 - wiedza o społeczeństwie (poziom rozszerzony)
• 15 marca, godz. 9 - historia – poziom rozszerzony
• 15 marca, godz. 14 - fizyka – poziom rozszerzony
• 16 marca, godz. 9 - geografia – poziom rozszerzony
• 16 marca, godz. 14 - języki mniejszości narodowych (poziom rozszerzony).
Formuła tegorocznych matur próbnych zależy od dyrektorów szkół
W naszej szkole tryb przeprowadzenia matury próbnej będzie zależał od rekomendacji związanej z pandemią. Jeżeli klasy trzecie wrócą od marca do szkół matura próbna odbędzie się w szkole. Jeśli nadal będzie obowiązywać nauka zdalna matura próbna odbędzie się online tak jak poprzednia matura próbna i prace klasowe.
Wymagania na egzaminie maturalnym – rozporządzenie podpisane
Wymagania egzaminacyjne obowiązujące na egzaminach: ósmoklasisty i maturalnym w 2021 r., zniesienie obowiązku przystąpienia do egzaminu ustnego i egzaminu z jednego przedmiotu dodatkowego na poziomie rozszerzonym, a także umożliwienie zmiany deklaracji przystąpienia do egzaminu maturalnego – to główne kwestie, które zawiera rozporządzenie podpisane dziś, 16 grudnia br., przez Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka.Czytaj całość >>>
Dzień dobry.
Maturzystów informuję, że próbna matura z OPERONEM odbędzie się 1,2 i 3 grudnia.
1 grudnia- język polski
2 grudnia - matematyka
3 grudnia - język angielski.
Każdego dnia o godzinie 9.30 wyślę do Was skan prac maturalnych. Czas na wykonanie prac będzie się liczył od godziny 10. Na wykonanie zadań będziecie mieli czas podany na pracy plus pół godziny na wysłanie rozwiązania.
Jako rozwiązanie przesyłacie tylko to co wykonacie czyli piszecie na swoich kartkach: numer zadania, rozwiązanie zadania oraz wynik. Nie przesyłacie tych zadań, których nie wykonujecie. W meilu w rubryce temat piszecie:
MATURA - przedmiot
nazwisko i imię.
Meile nie mogą zawierać załączników, które razem łącznie przekraczają 25MB ponieważ wtedy niektóre serwery mają problemy z przekazaniem wiadomości.
Jeśli łącznie załączniki przekraczają 25MB przesyłacie materiał w częściach i w temacie dodajecie CZĘŚĆ 1, CZĘŚĆ 2, itd.
Jeśli coś będzie niejasne proszę dzwonić: 601796061.
Pozdrawiam!
Maturzystów informuję, że próbna matura z OPERONEM odbędzie się 1,2 i 3 grudnia.
1 grudnia- język polski
2 grudnia - matematyka
3 grudnia - język angielski.
Każdego dnia o godzinie 9.30 wyślę do Was skan prac maturalnych. Czas na wykonanie prac będzie się liczył od godziny 10. Na wykonanie zadań będziecie mieli czas podany na pracy plus pół godziny na wysłanie rozwiązania.
Jako rozwiązanie przesyłacie tylko to co wykonacie czyli piszecie na swoich kartkach: numer zadania, rozwiązanie zadania oraz wynik. Nie przesyłacie tych zadań, których nie wykonujecie. W meilu w rubryce temat piszecie:
MATURA - przedmiot
nazwisko i imię.
Meile nie mogą zawierać załączników, które razem łącznie przekraczają 25MB ponieważ wtedy niektóre serwery mają problemy z przekazaniem wiadomości.
Jeśli łącznie załączniki przekraczają 25MB przesyłacie materiał w częściach i w temacie dodajecie CZĘŚĆ 1, CZĘŚĆ 2, itd.
Jeśli coś będzie niejasne proszę dzwonić: 601796061.
Pozdrawiam!
Pragnę przypomnieć maturzystom, że jutro zaczyna się próbna matura. Poniżej przypominam zasady przeprowadzenia tej nietypowej próbnej matury spowodowanej epidemią:
Jerzy Panz